جاذبه های گردشگری پرطرفدار کیش
نوشته شده توسط : triptravel

این که شما یک غواص ماجراجو و به دنبال کاوش در صخره های مرجانی خلیج فارس باشید  و یا اینکه به دنبال یک ساحل آفتابی گرم هستید تا در ماسه های نقره ای دراز بکشید و از بوی نم دریا لذت ببرید و کتاب  بخوانید  و یا حتی به دنبال گشت و گذار و خرید باشید ، تفاوتی ندارد. چرا که جزیره زیبا و ساحل مرجانی کیش همه اینها را برای شما فراهم خواهد کرد. جزیره کیش یکی از کوچکترین جزایر خلیج فارس و یکی از زیباترین جزایر مرجانی در جهان است. شما حتی میتوانید در لوکس ترین جزیره ایران از میراث فرهنگی با قدمت بیش از دو هزار سال بازدید نمایید. جزیره کیش از زمان پادشاهی هخامنشی توسط ایرانیان به عنوان محلی برای سکونت برگزیده شده بود و از نظر تاریخی نیز بسیار غنی می باشد. پس در ادامه باهم نگاهی به جاذبه های دیدنی این جزیره زیبا و آرام خواهیم داشت. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

صخره های مرجانی در دل دریا

جذابیت اصلی این جزیره سواحل منحصربفرد آن است. اگرچه کیش جزیره بزرگی نیست و مساحت آن حدود 91 کیلومتر مربع است ولی بیشتر مناطق آن توسط سواحل زیبا احاطه شده است که می توانید در آب های گرم و فیروزه ای خلیج فارس شنا کنید و حتی از قدم زدن و دوچرخه سواری در حاشیه این سواحل زیبا لذت ببرید. صخره های مرجانی در بستر دریا، آب را تصفیه می کنند و آن را به صورت کریستالی و شفاف نشان میدهند تا بتوانید دنیای زیر آب را تماشا کنید. همچنین  اگر خوش شانس باشید می توانید موجودات آبهای آزاد را در نزدیکی ساحل مشاهده نمایید.

کشتی یونانی

کشتی یونانی یک کشتی باربری 75 ساله است که از سال 1966 در وسیع ترین قسمت جزیره کیش به گل نشسته است. این کشتی در سالهای اخیر به یک جاذبه مهم توریستی در جزیره کیش تبدیل شده است، در واقع به نوعی میتوان آن را نماد جزیره کیش تلقی کرد . این کشتی که نزدیک به ساحل در قسمت غربی جزیره واقع شده ، هر روزه صدها علاقه مند به تماشای منظره غروب آفتاب در کنار این کشتی را ،به آنجا میکشاند. در قسمت ساحلی کشتی یونان امکانات گسترده ای از جمله رستوران های ایرانی و لبنانی ، کافی شاپ و اجاره دوچرخه وجود دارد. بازدید کشتی یونان مطمئناً یک تجربه به یاد ماندنی برای شما خواهد بود.

پارک آبی اقیانوس

پارک آبی اقیانوس اولین پارک آبی با مضمون تاریخی در ایران است که در بهمن ماه سال 95 افتتاح شد. این پارک در فضای بازی و داستان رمزآلود قلعه خورشید ساخته شده است که توسط معمار کهنه کار احمد جعفری نژاد یکی از مشاهیر و معماران دیزنی لند طراحی شده است. این پارک دارای بیش از 400 نفر پرسنل و شامل 13 سرسره و دستگاه آبی ، چهار استخر و یک آبگرم علاوه بر دو رستوران ، چهار ایستگاه  نوشیدنی و کافی شاپ و دو مرکز خرید است. در شش ماه اول پس از افتتاح ، پارک آبی اقیانوس با جذب بیش از 80 هزار گردشگر رکورد جدیدی را در صنعت گردشگری جزیره کیش رقم زد.

شهر باستانی و زیرزمینی کاریز

 معمولا افراد گردشگر که قصد سفر به جزیره کیش را دارند، قطعا بازدید از مناطق تاریخی ، جزئی از برنامه آنها نخواهد بود ، ولی به احتمال زیاد آنها شگفت زده خواهند شد اگر بدانند جزیره کیش یکی از قدیمی ترین شهرهای زیرزمینی ایران را در خود جای داده است. بله شهر زیرزمینی کاریز ، کاریز به معنای قنات یا آب انبار ، بیش از 2000 سال پیش توسط ساکنان شهر هاریه به منظور جمع آوری آب آشامیدنی ساخته شده است. هنگامی که داخل آن هستید ، با فسیل ها و باقیمانده موجودات دریایی بر روی سقف مرجانی آن روبرو خواهید شد ، همچنین جالب است بدانید که کاریز در تمام فصول دارای دمایی خنک است و دما آن هرگز از 25 درجه بالاتر نخواهد رفت.

پارک دلفین ها

پارک دلفین های کیش یک پارک تفریحی عظیم 100 هکتاری است که در قسمت جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است. این مجموعه میزبان بیش از 20 نوع پستاندار دریایی از جمله دلفین ها ، شیرهای دریایی ، گربه ماهیان ، شیرماهیان و پنگوئن ها است. در این مرکز اتوبوس هایی وجود دارد که می توانید برای بازدید از قسمت های مختلف پارک از جمله دلفیناریوم ، پارک پرندگان و استخرهای مختلف که پستانداران دریایی مختلفی دارند از آنها استفاده کنید. اگر به حیوانات خصوصا حیوانات دریایی علاقه مند هستید، مطمئناً باید از این مکان دیدن کنید.

تفریحات آبی در کیش

به جرات میتوان گفت کیش بهترین و بزرگترین مرکز انجام تفریحات آبی و ورزشهای آبی در ایران  و یکی از بهترین نقاط در خاورمیانه است. آب و هوای جزیره کیش در روز برای خرید و گشت گذار تقریبا غیر تحمل است اما این جزیره زیبا انتخابهای بهتری برای فرار از گرما به شما پیشنهاد میدهد. شما در طول روز میتوانید با مراجعه به مراکز تفریخات آبی از قبل غواصی ، جت اسکی ، شاتل های دریایی ، اسکی رو آب و حتی قایق سواری، خاطره بسیار خوبی با خود به خانه ببرید. قطعا شما با غواصی در آبهای خلیج فارس و دیدن گونه های مختلف دریایی آبهای آزاد شگفت زده خواهید شد. پس حتما آن را امتحان کنید.

مراکز خرید جزیره کیش

بعد از یک روز هیجان انگیز ، شما انتخابهای زیادی برای انجام دادن در کیش خواهید داشت. یکی از آنها قطعا خرید کردن از بازارهای بزرگ و زیبای این جزیره است. از آنجایی که جزیره کیش دارای بندرگاه های بین الملی است و جزئی از مناطق آزاد گمرکی ایران به حساب می آید ، شما میتوانید اجناسی با کیفیت و با قیمتهایی حتی پایین تر از نقاط دیگر ایران را در آنجا پیدا کنید. پس خرید از این جزیره را حتما در برنامه خود داشته باشید.

هتل های کیش

جزیره زیبا و مرجانی کیش از لحاظ مهمان پذیری و توریستی جزء با امکانات ترین ها در ایران می باشد. هتل های 5 ستاره زیادی در این جزیره کوچک قرار دارند که میتوانید با قیمتهای مناسب از آن استفاده نمایید. در سال های اخیر نیز ساخت و گسترش این گونه هتل ها در جزیره کیش افزایش داشته است. پس اگر به این جزیره زیبا سفر کردید نگران محل اقامت خود نباشید ، چراکه علاوه بر این هتل ها، سوئیت های مستقل و تمیزی نیز در اختیارتان خواهد بود و لذت یک سفر به یادماندنی را برایتان به ارمغان می آورد.

 

جاذبه های گردشگری پرطرفدار کیش

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: